Degustacja ważny element handlu

Jest niewiele towarów, które bez obaw kupujemy „w ciemno”. W przypadku artykułów przemysłowych, ryzyko jest niewielkie, gdyż nietrafiony zakup, prawie zawsze, możemy zwrócić. Nie dotyczy to artykułów spożywczych. Tutaj o zwrocie nie ma mowy. Zatem najczęściej bazujemy na cudzych rekomendacjach, lub kupujemy na wygląd, na zapach, jednym słowem na: chybił-trafił.

Degustacja zachętą do kupna

stoisko degustacyjneProducenci rolni doskonale wiedzą, że najlepszą reklamą i zachętą do kupna jest możliwość spróbowania tego, co jest oferowane. Oczywiście dotyczy to produktów przetworzonych, lub takich, które w swojej formie, nadają się do bezpośredniego spożycia. Rolę zaproszenia do kupowania spełnia stoisko degustacyjne. Wiedzą o tym od dawna winiarze, którzy proponują degustację swoich wyrobów na wszystkich targach spożywczych i specjalistycznych winnych. Może dlatego degustacja potocznie kojarzy się z degustowaniem wina lub innych trunków. Tymczasem degustować, czyli próbować, można wszystko, co w oferowanym stanie nadaje się do bezpośredniego spożycia. Wspaniale prezentują się na stoiskach degustacyjnych wszelkie wyroby masarskie i garmażeryjne. Do prezentacji i degustacji świetnie nadają się wszelkie wyroby piekarnicze. Szczególnie atrakcyjne są stoiska sadowników. Dorodne owoce są i smaczne i bardzo dekoracyjne. Bardzo często stoiska degustacyjne są skutecznie wykorzystywane do promocji wyrobów regionalnych. Na tych stoiskach jest znacznie szerszy zakres prezentacji, bo można na nich posmakować konkretne potrawy typowe dla danego regionu.

Nie sposób przecenić znaczenia stoisk degustacyjnych. Ich wpływ na wzrost sprzedaży jest bezdyskusyjny. Najważniejszym elementem takiego stoiska jest produkt, który oferuje. Jeżeli dodatkowo zadba się o jego estetyczny wygląd, to sukces pewny.